Formula 1

Τομπάζης: «Είναι πολύ νωρίς για να αφαιρέσουμε το DRS από τη Formula 1»

Οι νέοι κανονισμοί των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 έχουν βελτιώσει σημαντικά τα προσπεράσματα και το θέαμα στα GP, αλλά ο τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, λέει ότι προς το παρόν το σύστημα του DRS παραμένει χρήσιμο.

07.04.2022 | 16:15

Το σύστημα DRS (Drag Reduction System) επιτρέπει μέσα από το άνοιγμα της πίσω πτέρυγας, οι οδηγοί να έχουν υψηλότερη τελική ταχύτητα και ευνοϊκότερη θέση για προσπέραση. Υπό την προυπόθεση να ακολουθούν το προπορευόμενο μονοθέσιο σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Ενεργοποείται στον αγώνα μόνο σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας, όπου και υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του (ζώνες DRS).

Ο έμπειρος και καταξιωμένος στον χώρο της F1 Νικόλας Τομπάζης, σχεδίασε τους νέους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς των φετινών μονοθεσίων με κύριο στόχο να μην χαλούν τη ροή του αέρα και κατά συνέπεια την αεροδυναμική στήριξη του μονοθεσίου που ακολουθεί σε κοντινή απόσταση το προπορευόμενο. Αυτό έγινε, έτσι ώστε να απoκτούν καλύτερες προϋποθέσεις για να επιχειρήσουν οι οδηγοί την προσπέραση.

Για να το πετύχει βασίστηκε στη -μερική- επαναφορά του ground effect, με το οποίο η πλειοψηφία της άντωσης παράγεται από το δάπεδο αντί για τις πτέρυγες. Οι νέοι κανονισμοί στέφθηκαν με επιτυχία, όπως φάνηκε τουλάχιστον από το σύνολο των προσπεράσεων στα δύο πρώτα φετινά GP. Αλλά ο Τομπάζης υποστηρίζει ότι είναι ακόμα νωρίς να σκεφτεί το σπορ την αποδέσμευση του συστήματος DRS από τα μονοθέσια. Κάτι το οποίο υπενθυμίζεται ότι είχε συζητηθεί εν οψει του 2022.

Ο έμπειρος Έλληνας μίλησε για όλα αυτά σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιταλική Gazzetta dello Sport

«Θα ήταν καλό να το εξαλείφαμε, αλλά με τα αυτοκίνητα να παράγουν τόσο πολύ (αεροδυναμικό) φορτίο και δεδομένου ότι η ποιότητα του αέρα που απορρέει από αυτά είναι ακόμα περιορισμένη, αν και λιγότερο, δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο», δήλωσε για το DRS ο Έλληνας αεροδυναμιστής.

«Ωστόσο, οι ζώνες DRS μπορούν να περιοριστούν σε μήκος. Δεν θέλουμε να κάνουμε εύκολες τις προσπεράσεις», συνέχισε.

Σχολιάζοντας την επιτυχία των νέων κανονισμών, ο Τομπάζης συμπλήρωσε:

«Δεν θα με εξέπληττε αν εμφανιζόταν ένα αυτοκίνητο που να κυριαρχούσε απόλυτα. Οπότε ξεκινήσαμε πολύ καλά από αυτή την άποψη. Περιμένω επίσης κι άλλους να μπουν στη μάχη της κορυφής τους προσεχείς μήνες. Για μια περίσταση σαν αυτή που βρεθήκαμε πέρσι, όπου οι δύο διεκδικητές του τίτλου ισοβαθμούσαν πριν τον τελευταίο αγώνα, χρειάζεται τύχη. Και αυτός δεν είναι ο σκοπός των κανονισμών».

Με την άποψη του Τομπάζη για το DRS συμφωνεί και ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότo Βολφ, ενόψει του επερχόμενου GP Αυστραλίας (8-10 Απριλίου) που θα έχει 4 ζώνες DRS στο σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ. Τις περισσότερες σε οποιονδήμοτε αγώνα/πίστα από όταν καθιερώθηκε το DRS πίσω στο 2011.

«Μπορώ να πω ότι μου αρέσει. Τα αυτοκίνητα προσφέρουν αυτό που ζητήσαμε. Προφανώς το DRS είναι ένα σπουδαίο πλεονέκτημα, όμως παρέχει και ένα πολύ όμορφο σόου. Ως θεατής το βρήκα πολύ διασκεδαστικό», είπε ο Αυστριακός.

Ο Λάντο Νόρις της McLaren, στο μεταξύ, είπε για την επίδραση των νέων φετινών σχεδιαστικών κανονισμών της F1:

«Προσπέρασα τον Εστεμπάν Οκόν (Alpine) στον προτελευταίο γύρο με το DRS. Με τους παλιούς κανονισμούς θα τον είχα απωθήσει μακριά με τους στροβιλισμούς πίσω μου, αλλά με τα νέα αυτοκίνητα ήταν σε θέση να μείνει κοντά μου και να με περάσει στον τελευταίο γύρο».

Και ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari συμπλήρωσε:

«Πιστεύω ότι χωρίς το DRS οι προσπεράσεις θα ήταν σημαντικά περιορισμένες. Οπότε, πιστεύω ότι είναι ακόμα καλύτερο να το έχουμε, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το πλεονέκτημα που προσφέρει δεν θα είναι τόσο πολύ που θα κάνει τις προσπεράσεις εύκολες».

Η παύση εξέλιξης των κινητήρων

Παράλληλα, στη συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα, ο Νικόλας Τομπάζης αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- και στο επερχόμενο «πάγωμα» των κινητήρων και την ολοκληρωτική παύση της εξέλιξής τους μέχρι και το τέλος του 2025. Επισημαίνοντας πάνω σε αυτό ότι όλα προχωράνε κανονικά.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ίσως υπάρξουν ορισμένες αναθεωρήσεις ή άλλοι κλυδωνισμοί στο θέμα αυτό. Κυρίως επειδή η Mercedes φαίνεται να υστερεί σε απόδοση σε σχέση με τις μονάδες ισχύος των Ferrari και Red Bull (Honda).

«Πρώτα από όλα, κανένας από τους τέσσερις κινητήρες δεν έχει προβλήματα αυτή τη στιγμή», είπε ο τεχνικός διευθυντής μονοθεσίων της FIA. «Η απόδοση είναι παρεμφερής. Και όταν συζητούσαμε το θέμα της παύσης, συμφωνήσαμε πως αν ένας (κατασκευαστής) αντιμετώπιζε μπελάδες τότε όλοι θα συζητούσαμε καλή τη πίστει πώς θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να καταδικάσουμε κάποιον να μείνει πίσω για τέσσερα χρόνια».

Ο Τομπάζης κατέληξε:

«Σίγουρα, δεν είναι ιδανικό να παγώνεις την εξέλιξη των κινητήρων για πολύ καιρό. Αλλά έπρεπε να το κάνουμε, διότι θα ήταν μη βιώσιμο για τους κατασκευαστές να εξελίσσουν αυτούς τους κινητήρες και μαζί εκείνους που θα εισαχθούν το 2026. Θα υπάρξει όριο (προϋπολογισμού) και για τους κινητήρες; Ναι».

Για να μαθαίνετε πάντα πρώτοι την αθλητική επικαιρότητα, ακολουθήστε μας
στη σελίδα μας στο Facebook, στο Twitter, στο Instagram, στο Youtube, στο TikTok

To overfm.gr χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

αποδοχή