RADIO

live radio icon

ΤΩΡΑ:  

overfm.gr | Διεθνή | Κολίνα: Εξηγεί την ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ (VIDEO)

Το σύστημα εντοπισμού οφσάιντ δικιμάζει η FIFA στο Κύπελλο Αραβίας, με τον Πιερλουίτζι Κολίνα να αναλύει τον τρόπο λειτουργίας του

Στο στάδιο Mohammed Bin Zayed πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση  ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ (SAOT). Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαιτητών της FIFA, Πιερλουίτζι Κολίνα, και η ομάδα Τεχνολογίας ανέλυσαν τον τρόπο λειτουργίας της νέας τεχνολογίας. Επίσης ανέλυσαν το πως θα ελέγχονται οι φάσεις που αφορούν το οφσάιντ και η οποία θα είναι ημιαυτόματη.

Διαβάστε παρακάτω όλες τις λεπτομέριες

«Συνεχίζουμε τις δοκιμές για να προσπαθήσουμε να πετύχουμε το στόχο. Θέλουμε να έχουμε περισσότερες ακριβείς αποφάσεις και επίσης πιο γρήγορες αποφάσεις σε περιπτώσεις οφσάιντ. Κάποιος το αποκάλεσε ρομπότ. Δεν είναι. Οι διαιτητές κι οι βοηθοί είναι ακόμα υπεύθυνοι για τις αποφάσεις στον αγωνιστικό χώρο. Η τεχνολογία απλά τους δίνει πολύτιμη υποστήριξη, για να λαμβάνουν πιο ακριβείς και γρηγορότερες αποφάσεις, ειδικά όταν ένα περιστατικό είναι πολύ οριακό και δύσκολο.

Εισαγάγαμε το animation στο οφσάιντ, που δεν σχετίζεται με τη διαδικασία της λήψης απόφασης. Απλά προσφέρει περισσότερη κατανόηση και μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το οφσάιντ ή το μη οφσάιντ. Όταν η απόφαση ληφθεί, αυτό το animation αρχίζει να παράγεται. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, μπορεί να δείξει τι συνέβη, αντί να χρησιμοποιούμε τις κανονικές δυσδιάστατες γραμμές», ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαιτητών της FIFA.

Πως λειτουργεί η νέα τεχνολογία

«Ανιχνεύουμε επίσης τα άκρα, ανιχνεύουμε τα χέρια και τα πόδια. Γνωρίζουμε ακριβώς πού βρίσκονται οι παίκτες κάθε στιγμή του αγώνα. Ανιχνεύουμε 50 καρέ ανά δευτερόλεπτο, οπότε 50 φορές το δευτερόλεπτο γνωρίζουμε πού βρίσκονται οι παίκτες. Διαβιβάζουμε αυτήν την πληροφορία στο σύστημα ενώ κάνουμε το ίδιο για την μπάλα. Έτσι γνωρίζουμε που βρίσκονται η μπάλα και τα πόδια, οπότε γνωρίζουμε πού είναι το σημείο λακτίσματος.

Με το ημιαυτόματο οφσάιντ, λαμβάνουμε σημεία και αυτά τα σημεία μπορούν να μεταφραστούν σε animation. Οπότε, γνωρίζουμε πού είναι ο ώμος, γνωρίζουμε πού είναι το γόνατο. Λαμβάνοντας αυτά τα δεδομένα, μπορούμε να μπούμε στον κόσμο του 3D και να δημιουργήσουμε μία τρισδιάστατη εικόνα, που μπορεί να εξηγήσει επ’ ακριβώς αν ο παίκτης είναι σε κανονική θέση, για πόσο ήταν οφσάιντ ή όχι και το βάζουμε αυτό σε ένα animation που θα μοιράζεται στην τηλεόραση και στις γιγαντοοθόνες. Κατόπιν, αυτό μπορεί να ενημερώσει τους θεατές με πιο ξεκάθαρο τρόπο για τις αποφάσεις οφσάιντ»

Η ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ χρησιμοποιείται ήδη σε 47 χώρες σε όλο τον κόσμο. πάρχουν 10-12 κάμερες σε κάθε γήπεδο, οι οποίες θα συλλέγουν την κίνηση έως και 29 σημείων του σώματος κάθε ποδοσφαιριστή 50 φορές το δευτερόλεπτο. Αν οι κάμερες εντοπίσουν κάποιο σημείο σώματος ενός παίκτη εκτεθειμένο, στέλνουν σήμα στο δωμάτιο επιχειρήσεων. Ύστερα είναι ευθύνη του VAR να κρίνει αν υπάρχει οφσάιντ ή όχι.

Ετικέτες:

vstore.gr overfm
vstore workstation



PLANET SPORTS