overfm
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ήδη προχωρήσει σε σύσταση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για χαμηλότερα όρια ταχύτητας – Τι προτείνει για τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Συστάσεις για χαμηλότερα όρια ταχύτητας ως τρόπο αντιμετώπισης της εξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, καθώς και των εκπομπών CO2 των οδικών μεταφορών αλλά και για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, ζητά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μαζί με οργανώσεις.
Συγκεκριμένα έστειλαν επιστολή στους Ευρωπαίους Επιτρόπους που είναι αρμόδιοι για το κλίμα, την ενέργεια, το περιβάλλον και τις μεταφορές. Οι έξι οργανώσεις λένε ότι με την καταστροφική εισβολή στην Ουκρανία. Η ευρωπαϊκή εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο έχει γίνει στρατηγική απειλή και η τρέχουσα κρίση απαιτεί τολμηρή δράση.
Σύμφωνα με τις προτάσεις, μία μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους κατά 10 χλμ./ώρα θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 290.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα. Επιπλέον 140.000 βαρέλια από την κίνηση των φορτηγών. Μάλιστα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, μαζί με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους παράγοντες που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αναφέρουν ως παράδειγμα την Ολλανδία η οποία μείωσε το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 100 χλμ./ώρα από 120 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας πριν από δύο χρόνια. Επιφέροντας τη μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό της τάξης του 20%.
«Κρίνουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει σύσταση για χαμηλότερα όρια ταχύτητας για αυτοκίνητα και φορτηγά. Για τους αυτοκινητόδρομους, το όριο για τα αυτοκίνητα που πρέπει να είναι 100 χλμ./ώρα, και για τα φορτηγά τα 80 χλμ./ώρα. Σε επαρχιακούς δρόμους ενδείκνυται μέγιστο όριο 80 χλμ./ώρα. Τα 30 χλμ./ώρα θα πρέπει να είναι η επιλογή σε αστικές περιοχές όπου οχήματα κινούνται μαζί με πεζούς και ποδηλάτες».